Friday, May 27, 2011

Permulaan Kehidupan Selepas Tamat Alam IPT

Assalamualaikum...

Aku selepas tamat alam IPT. Apakah perasaan yang harus aku gambarkan? seronok ke?sedih ke?.Aku pn kurang memahami apa yang harus aku rasakan ketika ini sebenarnya. Namun sebenarnya apa yang aku pasti adalah bagaimana aku harus jalani kehidupanku sebagai seorg pekerja pula. Menakutkan gak bila dengar. Namun inileh yang dikatakan permulaan cerita sebuah kehidupan yang sebenarnya.

Aku tak suka digelar sebagai penganggur @ tanam anggur ke ape ke. Aku nak kerja. Kerja oh kerja. Pada suatu hari aku telah dapat kerja sebagai salesgirl di kedai kasut di kawasan berhampiran denganku. Wah pada mulanya aku sendiri tak percaya yang aku dah dapat kerja walaupun sebagai jurujual sahaja. Seronok tahu bagaimana disebalik tabir bekerja sebagai jurujual di kedai kasut pula tu.

Disini aku jumpa pelbagai ragam manusia untuk membeli barangan berkaitan apa yang kita guna di kaki kita 'kasut. stokin, sandle, selipar dsb'. Selepas labih kurang beberapa bulan aku bekerja disini, aku terpaksa berhenti atas beberapa sebab yang hanya Allah sahaja yang tahu.Hahahahaaahaha.............. (cerita bersambung)

0 comments:


Blogspot Templates by Isnaini Dot Com and Home Design. Powered by Blogger